הפקה אומנותית בשלוש שפות/ אופיר ברששת


ב- 18 ביוני, המשתתפים בפרויקט TEN בהרדוף הציגו את מופע הסיום שלהם, רובין הוד. המתנדבים עבדו על  ההפקה במשך חמשת חודשי הפרויקט שלהם, ומבחינתם, זו  דרך להחזיר לקהילה באמצעות ביטוי אומנותי.

המחזה הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה כאן בפרויקט TEN, זהו מאמץ משותף של כל חברי המשלחת. יחד הם יצרו הפקה אומנותית רב תרבותית שכל הקהילות בהן עובדים המתנדבים מוצאים בה את מקומם. המתנדבים השתמשו בשיעורי השפה הערבית והעברית והביעו את כישרונותיהם לצורך ההצגה, שהועלתה באנגלית, עברית וערבית. בעבודה משותפת, אחת לשבוע, בשיעורי תיאטרון, המתנדבים שלנו התאמנו ופיתחו את הטכניקות התיאטרליות שלהם ושיתפו פעולה ליצירת התסריט, התלבושות, התפאורה והמוזיקה.

ההופעה עבור התלמידים מבתי הספר הבדואים המקומיים בהם מתנדבים שלוש פעמים בשבוע הייתה חוויה מתגמלת עבור הקבוצה שלנו, שהצליחה להפגין את כישוריה בערבית בפני התלמידים, ולהפגין את הידע שלהם באנגלית בצורה תיאטרלית.

ג'וזף, 22, ששיחק את התפקיד הראשי, רובין, מספר על החוויה שלו:

"מעולם לא שחקתי לפני ... לא ידעתי למה לצפות, אבל ממש התרגשתי. השקעתי המון בתרגום התסריט והשורות שלי כדי לשנן אותם. התהליך הזה באמת עזר לי לשפר את העברית והערבית שלי. הכנת ההצגה יחד כקבוצה, קירבה ביננו מאוד. עבדנו המון שעות, עצבנו אחד מהשני, התגאינו אחד בשני, התעייפנו, אבל עבדנו ממש קשה.

ההופעה למען הקהילה הייתה מדהימה, הרגשתי חיבור חזק לאנשים שהופענו עבורם, ובמיוחד לקהילה השיקומית של בית אלישע. חברי הקהילה התרגשו לאורך כל השבוע שקדם להצגה, ובסוף המופע כולם עלו לחבק אותי, והתרגשתי מאוד. הרגשתי שההצגה ריגשה גם את ילדי בית הספר. כשהלכתי דרך כעבייה למכולת, היו שני ילדים שלא זיהיתי ובזמן שהלכתי אחד הילדים צעק לי 'רובין הוד!' - זה היה ממש נחמד, ברגע הזה, הרגשתי שאני מחובר לכפר. אני חושב שהרעיון להופיע עבורם היה מיוחד ומוערך מאוד. להופיע בעברית, בערבית ובאנגלית ביחד, הפך את זה למחזה אוניברסאלי, ואני חושב שזו הייתה דרך יעילה ללמד את הילדים על דו קיום תוך עזרה גם בטיפוח הדמיון שלהם ".